onsdag 12. desember 2007

Rispute



Noen julegaver blir til, hoi,hoi.

Nyttig gave som er superrask å lage.

Oppskriften : Innerpose av vanlig bomullsstoff 70x36, sy tre sider og fyll opp med 2 kg langkok ris, sy igjen. Lag en litt større ytterpose av et annet stoff, frotte el fleez.

Jeg har brukt fleez med blonder og bånd i endene, slik at puten kan knyttes i begge ender.

Legg puten på et fat inne i mikroen, sammen med en halv kopp vann, varm opp ved full styrke i ca 4 min. Legg den varme Risputen over skuldrene, eller hvor som helst på kroppen du trenger varme, den er hvissnok deilig for gravide ned ved korsryggen.

Jeg har laget et brev som skal følge med puten, slik at eieren vet hvordan den kan brukes.

Håper noen fikk en knakende god ide hva julegave angår til den som har "alt". Ha en fin onsdag, midt i adventen :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for en flott ide. Jeg har den problemstillingen at mange pakker må sendes med posten, og hodet begynte med en gang å kalkulere porto når jeg leste 2 kg ris. He, he

Anonym sa...

Tusen takk for den knakende ideen! Har en svigerdatter som er veldig gravid for tiden. Og ja, hun har vondt i korsryggen. Men går det an å varme puten på andre måter enn i mikroen?
Ønsker deg en knallfin, kreativ dag!

Rødhetta sa...

Den som går denne gaven blir nok glad! Har prøvd slik rispute på vond skulder og det var bare helt himmelsk:)
Ble fint tova settet men litt lite kanskje*fnis* Dummt ikke vaskemaskiner kan tenke litt selv i grunn;)
Fine adventsduker forresten.
Ha en fin dag!!!

Anonym sa...

Mye flott her.Ris puten blir nok den som får den veldig glad for.Har prøvd en på nakken og det er veldig godt.

Silkeline sa...

Så superlur ide! Den må jeg "stjele"....så fin til de som har alt som du sier:)
Takk for ideen, og ha en fin dag:))

Anne-Berit sa...

Så fin rispute du har laget,fikk en sånn i julegave fra min guddatter for to år siden,og den er kjempebra på mine nakkeknuter.Heldig den som får den,ha det fint:)

Lemi sa...

trur nok mottaker blir glad no ja! mintemor fikk en nasse nøff med rispute inni ifjor, og prinsessa fikk tigergutt me varmeflaske..
:)
men hjemmelaga e mye koseligere

Mita`s hjørne sa...

Supert, har ikke prøvd med ris, men det skal jeg jammen gjøre - de er skikkelig gode disse nakkeputene (eller andre steder), blir som et nytt menneske etter å ha brukt de...

Ha en koselig kveld...

♥bagatellar♥ sa...

Takk for fin idê, den skal nok reproduseres her ja:D Har lignende sag fra apoteket selv og den er veldig god å ha.